Search
Close this search box.
تازه ها
آتش و خشم (نگاهی به درون کاخ سفید ترامپ)

آتش و خشم (نگاهی به درون کاخ سفید ترامپ)
نویسنده : مایکل وولف نشر ثالث

? برآمدن دونالد ترامپ در ساختار سیاست ایالات متحده آمریکا و تکیه زدن بر کرسی ریاست جمهوری نه تنها مردمان آمریکا و جهانیان که خود او و خانواده اش را نیز در بهت و حیرت فرو برد. تاجری نیویورکی که تا آن زمان بیش تر در عرصه تجارت و ساختمان سازی فعالیت داشت به یکباره ستازه بختش درخشیدن گرفت و اتاق «بیضی شکل کاخ سفید» را از باراک اوباما تحویل گرفت.

پس از آن بود که هزاران سوال بی پاسخ اطراف او شکل گرفت. مردی که با خواندن میانه ای ندارد و تشنه دیده شدن است، چطور به قدرت رسید؟ او چگونه می اندیشد و چطور تصمیم می گیرد؟ چهره های کلیدی اطراف او چه روابطی با وی دارند؟ همسر و دختر و دامادش چگونه در کاخ سفید عمل می کنند؟ و ده ها سوال دیگر که مایکل وولف با روایتی بسیار خواندنی سعی داشته است به آن ها پاسخ دهد، این کتاب نتیجه مشاهدات او از حضور ترامپ در کاخ سفید است و وی سعی کرده است با گفتگو با بسیاری از اطرافیان ترامپ پرده از اسرار کاخ سفید آشفته وی بردارد.
بیستم ژانویه 2017 با برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ، ایالات متحد آمریکا دست کم از زمان بحران واترگیت به این سو، به خارق العاده ترین طوفان سیاسی خود وارد شد و این امر اصلی ترین دلیل نوشتن این کتاب بود با نزدیک شدن به مراسم روز تحلیف بر آن شدم تا این داستان را به جدیدترین روش متناسب با عصر و زمانه خود بیان کنم. بنابراین تلاش کردم زندگی دونالد ترامپ در کاخ سفید را از چشم نزدیک ترین افرادی که ناظر این زندگی اند روایت کنم.