Search
Close this search box.
تازه ها
کارگاه آموزش مراقبت جنسی برای نوجوانان (دختر)

بلوغ از مهمترین مراحل دوران زندگی است که با تغییرات تکاملی فیزیکی، عقلانی، عاطفی و اجتماعی همراه است. در این دوره نوجوان از نظر روانی و عاطفی از خانواده جدا شده و به کوچه، خیابان، پارک و همسالان خود می‌پیوندد. امروزه ابزارهای زیادی نظیر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره در دسترس عموم می‌باشد. در این میان آسیب‌پذیرترین گروه به عنوان مخاطبان این وسایل مدرن ارتباطی، کودکان و نوجوانانی هستند که کمترین آگاهی را در مورد مسائل جنسی داشته و خود به خود دارای کنجکاوی‌های جنسی هستند.

آموزش مراقبت جنسی در بسیاری از فرهنگ‌ها با چالش‌هایی روبه‌رو است. با توجه به این که نوجوانان ایرانی به ویژه دختران، نیازهای آموزشی برآورده نشده زیادی در زمینه مراقبت جنسی دارند؛ مؤسسه فرهنگی ـ نیکوکاری بامداد امیدصبا اقدام به برگزاری کارگاه در تاریخ شانزدهم تا هجدهم شهریور ماه نود و چهار، از ساعت 12-10 با حضور سی و پنج نفر از نوجوانان دختر در محل مؤسسه نمود.

هدف، آشنایی نوجوانان با مراحل رشد جنسی، چگونگی برخورد مناسب و سازنده با نیازها و ویژگی‌های روان‌شناختی و زیست‌شناختی می‌باشد.

روش اجرا بر اساس تدریس خانم حقیقت خواه کارشناس ارشد مشاوره با همکاری کادر مؤسسه و دانش آموزان، همراه پرسش و پاسخ و توصیه هایی در مورد مسائل مهم مربوط به مراقبت جنسی آنها بود.

اقدامات وتجهیزات

فراخوان دانش آموزان؛

آماده سازی فضای مناسب؛

نتایج

نیاز به آموزش بر اساس سن است؛ در صورتی که اطلاعات مرحله به مرحله داده شود، از بروز بسیاری مشکلات رفتاری و اختلالات جنسی در کودکان و نوجوانان جلوگیری می کند.

بالا بردن درک رشد جنسی نوجوانان به لحاظ جسمی و عاطفی؛

تقویت عزت نفس و تسلط برخویشتن؛

در پایان از دانش‌آموزان و حضار گرامی پذیرایی شد.